2010-10-28
 18:54:21

星期四 (torsdag)


*vi fick schemat för idrotten (höstterminen) idag
Nice att fick det nu, när halva terminen är över.

*bettyjävlen kom inte idag

*vittnade när läraren "försökte" lugna ner några elever i klassen..:

fy.. det lät såhär:
"neej... nuu taaar viii deeeet liillaaa luugnaaaa"  

Varje vokal förlängdes, på riktigt. Dessutom gäspade han samtidigt.
Förutom det så var han vänd mot en stol när han sa det (förlåt, viskade det),
- eleverna som bråkade stod bakom honom

Det var patetiskt.

Efter typ 4-6 min slutade de upp med att bråka (missförstå mig inte, jag tjuvlyssnade/betraktade bråket inte med flit. Det hela utspelade sig framför mig vilket gjorde det svårt för mina ögon + öron att undvika det. Speciellt under en historialektion då jag inte har något bättre för mig).

Bråket var rätt intressant.

Killarna skapade två grupper - "vi och han"
nu undrar ni, vf "vi o han"? vf inte "vi och dom"?
jo, det är nämligen så att de gaddade ihop sig mot en enda person, detta skapade gemenskap och glädje (för översittarna).
Var och en av dessa säger ngt dåligt om personen i fråga. Gärna i formen av ett skämt - men det är inte alla som klarar av detta, dvs. säga ngt taskigt på ett sätt som får alla och skratta. Det är så man skiljer tjurarna från boskapen.

När bråket väl var över bad killarna om ursäkt på deras sätt; en nickning/slag på överarmen/ ev. några snälla ord:”sicken fet gangsertröja”(?), men absolut INTE ett förlåt.

Sen är det över

 


Betty

intressant bråk, du får berätta vilka som var inblandade sen hehehe



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: